top of page

Coöperatief leren in uitdagende klasgroepen

Coöperatief leren in uitdagende klasgroepen

Transformeer uitdagende klasgroepen in samen lerende klasgroepen.

Bereik jouw leerlingen en hun leerpotentieel, zelfs bij uitdagende omstandigheden.

Geef je les in een omgeving waar jouw leerlingen een grote kans hebben op academisch falen, of op schoolverzuim?

Ben je nog niet (helemaal) vertrouwd met de leerstrategieën van Kagan?

Heb je moeilijkheden ondervonden om Kagan Structuren toe te passen in jouw klasomgeving, door de uitzonderlijke omstandigheden waarmee jouw leerlingen te maken hebben?

 

Misschien heb je in jouw klas leerlingen ‘met een rugzakje’? Leerlingen die in een overlevingsmodus gaan omdat ze heel wat uitdagingen krijgen op hun leerweg? Leerlingen die te maken krijgen met leerstoornissen, anderslerend, armoede, gedragsstoornissen, beperkingen, anderstalig,… komen heel wat uitdagingen tegen op hun leerweg.

Deze uitdagingen nemen ze mee naar de klas, waar je als leerkracht met een grotere klasgroep, vol diversiteit, aan hun noden wil voldoen én dit met nog een heel leercurriculum dat je wil bereiken.

Dit kan jou als leerkracht voor uitdagingen stellen.

Ga de uitdaging aan met structuren, activiteiten en procedures die je leert in deze workshop.

Transparant background Kagan_Belgium_Logo_Green_edited.png

In deze workshop:
Vorm je een veilige leeromgeving voor álle leerlingen.
 

  • Leer specifieke strategieën die helpen met het opbouwen van een positieve
    relatie met zelfs je moeilijkst te bereiken leerlingen.

  • Gebruik Tweetal Structuren om het leren te maximaliseren en
    tweetal-ondersteuning (peer-tutoring) te bereiken.

  • Help jouw leerlingen met het ontwikkelen van een growth mindset.

  • Kalmeer het overlevingsbrein en help afgeleide leerlingen focus ontwikkelen
    met breinvriendelijke leerstrategieën.

  • Begrijp wat er in het jongerenbrein omgaat en hoe het brein verschilt bij
    kind- jongere- volwassene.

  • Leer wat jouw leerlingen triggered.

  • Begrijp de 7 psychologische noden dat moeilijk gedrag kan veroorzaken.

  • Leer preventieve procedures verstorend gedrag te minderen.

  • Ga om met weerstand tegen leren en draai dit om in leermogelijkheden.

  • Implementeer stap-voor-stap strategieën die verstorende leerlingen
    leren hoe ze op een verantwoorde manier aan hun noden kunnen
    tegemoetkomen.  

bottom of page